رک

خرید رک شبکه

با خرید رک شبکه می‌توانید اتصالات شبکه‌ای مانند سوییچ‌ها، روترها، سرورها و تجهیزات دیگر را در آن نصب کنید. رک شبکه یا رک دیتاسنتر محفظه فلزی است که به عنوان محلی برای نصب و مدیریت تجهیزات شبکه استفاده می‌شود و اهمیت بسیاری در تامین عملکرد و امنیت شبکه دارند. رک شبکه امکان سازماندهی بهتری را برای تجهیزات شبکه فراهم کرده و باعث محافظت بهتر از تجهیزات شبکه با استفاده از قابلیت‌های امنیتی مثل قفل‌ها، کنترل دسترسی و مانیتورینگ خواهد شد. خرید رک شبکه بهترین راه برای مدیریت سیم‌کشی و کابل‌های شبکه است و این امکان را فراهم می‌کند تا کابل‌ها به نحو منظم و سازمان‌یافته داخل رک قرار گیرند و به سادگی مدیریت شوند.

خرید رک شبکه به سازمان‌ها امکان می‌دهد که به راحتی تجهیزات جدید را به شبکه خود اضافه کنند یا تجهیزات فعلی را ارتقا دهند. به طور کلی رک شبکه یا رک دیتاسنتر جهت بینه‌سازی امکانات، حفاظت از تجهیزات و اطلاعات و همچنین سادگی در مدیریت و نگهداری تجهیزات شبکه را برای شما مهیا می‌کند. لازم به ذکر است رک شبکه در انواع مختلف موجود است و شما بسته به نیاز خود می‌توانید هریک از آن‌ها را انتخاب کرده و اقدام به خرید رک شبکه کنید.

 

انواع رک

انواع رک شبکه برای سازماندهی تجهیزات شبکه استفاده می‌شوند و همان‌طور که گفته شد محل نصب و مونتاژ تجهیزات مختلف شبکه مانند سوییچ‌ها، روترها، سرورها و تجهیزات ارتباطی دیگر هستند. هر یک از انواع رک شبکه ممکن است برای موارد مختلفی مناسب باشد و به انتخاب محیط، نیازهای نصب و تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد. رک شبکه به عنوان بهترین و امن ترین جایگاه برای سرور مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش غیر قابل انکاری در این زمینه ایفا می‌کند.

 

رک دیواری

یکی از انواع رک شبکه، رک دیواری است که همان‌طور که از نام آن پیدا است بر روی دیوار نصب می‌شود و به جای اشغال کردن فضای زمین، از فضای دیوار استفاده می‌کند. به طور کلی، رک‌های دیواری از یک فریم استوانه‌ای یا مستطیلی تشکیل شده‌اند که بر روی دیوار نصب می‌شود. از این نوع رک شبکه برای نصب تجهیزات شبکه مانند سوییچ‌ها، روترها، مودم‌ها، پچ پنل‌ها و تجهیزات دیگر استفاده می‌شود. طراحی آن به گونه‌ای است که امکان نصب و مونتاژ تجهیزات را فراهم می‌کند و در عین حال، فضای کمی را نیز اشغال می‌کند.

هنگام خرید رک شبکه باید توجه داشت که ظرفیت و وزن قابل پشتیبانی توسط دیوار برای نصب رک دیواری مهم است و باید با رعایت استانداردهای ایمنی نصب شود.

 

رک ایستاده

رک ایستاده که یکی از انواع رک شبکه است به عنوان یک ساختار مستقل مونتاژ می‌شود و به‌صورت عمودی و ایستاده استفاده می‌شود. طراحی این نوع رک شبکه به گونه‌ای است که مونتاژ و نصب تجهیزات در آن به راحتی امکان‌پذیر است. رک ایستاده جنس مقاومی دارد و پایداری مناسبی را برای تجهیزات شبکه فراهم می‌کند. این نوع رک برای افرادی که قصد خرید رک شبکه با قابلیت نصب و مونتاژ تجهیزات بزرگ و حجیم مانند سرورها، ذخیره‌سازها و تجهیزات دیگر را دارند مناسب است. رک ایستاده در شبکه‌هایی که تعداد کاربران زیاد بوده و به اجرای برنامه‌های سنگین نیاز است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

رک سرور

رک سرور، یک ساختار مخصوص است که برای نصب و مدیریت سرورها و تجهیزات شبکه در یک محیط اداری یا مرکز داده استفاده می‌شود. خرید این نوع رک شبکه به عنوان یک زیرساخت مهم در مراکز داده و شبکه‌های اداری استفاده می‌شود که با سازماندهی، امنیت و بهره‌وری بالا به مدیران شبکه کمک می‌کند تا تجهیزات خود را بهتر مدیریت کنند و تجهیزات را با سرعت و بدون نیاز به تغییرات ساختاری دائمی جابجا کنند. رک سرور باعث تهویه و خنک شدن تجهیزات می‌شود و به بهره‌وری سیستم‌ها کمک می‌کند.

اگر قصد خرید رک شبکه سرور را دارید باید این نوع رک شبکه دارای قفل‌ها و سیستم‌های امنیتی است که از دسترسی غیرمجاز به تجهیزات جلوگیری می‌کند و امنیت فیزیکی سرورها و داده‌ها را تضمین خواهد کرد.

 

مشخصات رک شبکه مناسب

برای خرید رک شبکه مناسب ابتدا باید مشخصات یک رک شبکه را کامل بدانید تا بتوانید انتخاب مناسبی برای خرید داشته باشید. در ادامه درباره مشخصات رک توضیح داده‌ایم:

 

ارتفاع  (Height)

هنگام خرید رک شبکه باید بدانید که ارتفاع آن معمولا به واحدهای Rack Unit (RU) یا Unit (U) اندازه‌گیری می‌شود، هر واحد معادل 1.75 اینچ یا تقریبا 4.45 سانتی‌متر است. ارتفاع معمولی رک‌ها می‌تواند از 1U تا 50U یا حتی بیشتر باشد.

عمق (Depth)

یکی دیگر از مشخصات مهم رک شبکه عمق آن است. فاصله از جلوی رک تا عقب آن به عنوان عمق در نظر گرفته می‌شود. عمق رک معمولا متغیر است و بسته به نوع و سایز تجهیزاتی که در آن نصب خواهد شد، متفاوت است.

عرض (Width)

عرض رک شبکه به صورت استاندارد در اندازه‌های 19 اینچ یا 23 اینچ تولید می‌شود.

 

بهترین مارک برای خرید رک شبکه

بهترین برند برای خرید رک شبکه همان برندی است که هماهنگی بیشتری با فاکتورهای اصلی مانند تعداد واحدها (یونیت‌ها)، قیمت مناسب و ویژگی‌های مورد نیاز دارد به عنوان بهترین برند برای خرید رک شبکه شناخته می‌شود. با این حال بهترین مارک رک شبکه در ادامه نوشته شده است:

  • رک آماد سیستم
  • رک HPI
  • رک پایا سیستم
  • Dell
  • Cisco
  • رک HP (HPE)

 

نکاتی که در خرید رک شبکه باید بدانید

اگر قصد خرید رک شبکه دارید نیاز است تا نکاتی مفید درباره آن بدانید و از خرید خود نهایت رضایت را داشته باشد. این نکات کمک می‌کند تا رک مناسبی که با نیازها و تجهیزات شما سازگار است را انتخاب کنید. در ادامه نکات مهم در خرید رک شبکه را آورده‌ایم:

  1. ابتدا مطمئن شوید که ابعاد رک شبکه با فضای موجود شما سازگار است. عرض، ارتفاع و عمق آن با ابعاد مکانی که می‌خواهید آن را نصب کنید هماهنگ‌های لازم را دارد.
  2. بررسی کنید که رک شبکه تحمل وزن تجهیزاتی که می‌خواهید در آن نصب کنید را دارا باشد. اگر سرورها یا تجهیزات دیگر سنگین هستند، وزن تحملی رک را در نظر بگیرید.
  3. مطمئن شوید که رک انتخابی از مواد با کیفیت ساخته شده و ساختار مقاومی دارد. یک ساختار قوی و مقاوم می‌تواند طول عمر و کارایی رک شبکه شما تضمین کند.
  4. اگر تجهیزات شما نیاز به خنک‌کنندگی دارند، اطمینان حاصل کنید که رک شبکه که قصد خرید آن را دارید دارای سیستم‌های تهویه مناسب مانند فن‌ها یا دستگاه‌های خنک‌کننده است.
  5. مدیریت کابل و ایجاد نظم و ترتیب در رک از موارد مهمی است که در خرید رک شبکه باید نظر گرفته شود.
  6. برای خرید رک شبکه پیشنهاد می‌شود رک‌هایی که دارای امکانات امنیتی مانند قفل‌ها یا درب‌های قفل‌دار، هستند را انتخاب کنید که تجهیزات شما در امان باشند.
  7. قیمت رک شبکه متغیر است، بنابراین مطمئن شوید که برآورد بودجه خود را دارید و قیمت آن با قابلیت‌ها و نیازهایتان همخوانی دارد.

 

قیمت رک شبکه

قیمت رک شبکه با توجه به برند و نوع انتخابی شما متغیر است. خرید رک شبکه به شما کمک می‌کند تا تجهیزات شبکه به شکل کاملا منظم در یک محفظه قرار بگیرند و امنیت آن تضمین شود. همان‌طور که می‌دانید بهترین راه برای سازمان‌دهی و همچنین محافظت از روتر، کارت شبکه، سوئیچ شبکه و دیگر موارد استفاده و خرید رک شبکه است. رک شبکه از دسته تجهیزات پسیو شبکه است که در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همچنین توسط برندهای مختلف تولید می‌شود به همین دلیل قیمت رک شبکه در بازار متغیر است و به نیاز شما بستگی دارد.

 

فروش رک شبکه با ضمانت اصل بودن کالا از شبکه شین

امکان فروش رک شبکه توسط شبکه شین با ضمانت اصل بودن کالا و گارانتی برای شما وجود دارد. شبکه شین از پیشگامان فروش رک شبکه اصل و دیگر اتصالات شبکه از برندهای معتبر است تا با ارائه کیفیتی بی‌نظیر رضایت مشتریان را جلب کند. شبکه شین از به‌روزترین تکنولوژی‌ها در ارائه خدمات خود استفاده می‌کند و با بهره‌گیری از تیمی آموزش دیده بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. بعد از خرید رک شبکه از شبکه شین می‌توانید از پشتیبانی قوی بهره‌مند شوید. فروش رک شبکه از ما با گارانتی تعویض و خدمات پس از فروش همراه است تا تجربه دلچسب از ارتقا تجهیزات شبکه را نصیب شما کند.

 

سوالات متداول

بهترین برند‌ ایرانی برای خرید رک شبکه چیست؟

برند‌های معتبر ایرانی HPI ، آماد سیستم و پایا سیستم می‌باشد.

 

رک شبکه در چه مکان‌هایی قابل استفاده است؟

رک شبکه دیواری در مکان‌هایی مثل خانه و اداره استفاده می‌شود اما از رک شبکه ایستاده در دیتاسنترها و شرکت‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

 

قیمت رک شبکه چه قدر است؟

قیمت رک شبکه با توجه به برند انتخابی و نوع آن متغیر است به همین علت بهتر است با شماره 09179199092 تماس بگیرید تا قیمت دقیق را برای شما بگویند.

 

از کجا بفهمم رک شبکه چند یونیتی را خریداری کرده‌ام؟

برای اینکار ارتفاع رک شبکه را حساب کنید و سپس آن را بر 4.4 تقسیم کنید.

 

چند نوع رک شبکه داریم؟

رک دیواری، رک ایستاده و رک سرور از انواع رک شبکه موجود در بازار هستند.

 

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید