میکروتیک چیست؟

چهار شنبه 2 اسفند 1402 176 بازدید کننده گروه آموزشی

میکروتیک چیست؟

میکروتیک ( MikroTik) یک شرکت در لاتویا است که در سال ۱۹۹۶ برای توسعه روترها و سیستم‌های بی‌سیم ISP تأسیس شد.

مهمترین محصول این شرکت سیستم‌عامل روتر است که با استفاده از هسته لینوکس ساخته شده‌.

سیستم‌عامل میکروتیک علاوه‌بر قابلیت نصب بر روی رایانه‌های خانگی، به صورت بسته نرم‌افزاری-سخت‌افزاری نیز ارائه شده‌است.

محصولات میکروتیک شامل انواع مختلفی از تجهیزات شبکه مانند روترها، سوئیچ‌ها، آنتن‌ها، فایروال‌ها و تجهیزات دیگر است. این محصولات به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و با کیفیت برای تجهیزات معروف دیگری مانند سیسکو شناخته می‌شوند.

                

از ویژگی های برجسته میکروتیک می توان به:

قدرت، انعطاف‌پذیری و هزینه مناسب، تجهیزات میکروتیک در صنعت شبکه اشاره کرد که آنرا به عنوان گزینه‌ای جذاب برای استفاده در شبکه‌های مختلف تبدیل می کند.

سیستم‌عامل RouterOS 

یکی از ویژگی‌های برجسته محصولات میکروتیک، استفاده از سیستم‌عامل RouterOS است.

 RouterOS یک سیستم‌عامل بر پایه لینوکس است که توسط میکروتیک توسعه یافته و برای پیکربندی و مدیریت تجهیزات شبکه استفاده می‌شود.

این سیستم‌عامل دارای امکانات گسترده‌ای برای پیکربندی شبکه، مدیریت ترافیک، امنیت و کنترل دسترسی است.

با توجه به انعطاف‌پذیری بالا و امکانات گسترده RouterOS، تجهیزات میکروتیک به عنوان گزینه مناسب برای استفاده در شبکه‌های کوچک، متوسط و حتی بزرگ شناخته می‌شوند. این تجهیزات قابلیت اتصال به اینترنت از طریق اتصالات سیمی و بی‌سیم را دارند و به عنوان راه‌حل‌های قابل اعتماد و قابل اطمینان برای ارتباطات شبکه در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند.

 

 MikroTik RouterOS

 RouterOS با نصب بر روی سخت‌افزار اختصاصی همان شرکت (RouterBOARD) یا بر روی رایانه‌های استاندارد مبتنی بر x86، سخت‌افزار را به یک مسیریاب شبکه تبدیل می‌کند و بسیاری از ویژگی‌های اضافه مختلف را به اجرا درمی‌آورد؛ مانند دیواره آتش، خدمات دهنده و سرویس گیرنده شبکه خصوصی مجازی (VPN)، شکل دهنده و ارتقا دهنده کیفیت خدمات پهنای باند.

همچنین ویژگی نقطه دسترسی (Access Point) و دیگر ویژگی‌ها را در شبکه‌های بیسیم بازی می‌کند. به منظور ارتقای سطح عملکرد این سیستم عامل باید مجوز (لایسنس) هر ویژگی را دریافت کرد.

برنامه کاربردی این شرکت برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، Winbox نام دارد؛ که یک رابط گرافیکی کاربر برای پیکربندی مسیریاب و نظارت بر کارکرد آن فراهم می‌کند. درعین حال RouterOS امکان دسترسی را از طریق FTP, telnet، و SSH مهیا می‌کند.

به علاوه، برای مدیریت و نظارت یک برنامه کاربردی رابط (API) جهت دسترسی مستقیم از طریق برنامه‌های کاربردی نیز وجود دارد.

 

لایسنس میکروتیک

میکروتیک برای کاهش هزینه‌ها از مجوزهای ( License) مختلفی در بکارگیری دستگاه‌ها استفاده کرده‌است آنچه امروز قابل ارائه است مجوزهای سطح سه، چهار، پنج و شش است.

هرگاه شما دستگاه میکروتیک را خریداری می‌کنید بر روی آن دستگاه شما مجوز استفاده با یکی از سطوح سه، چهار، پنج یا ۶ را دارید. هر مجوز امکان مدیریت کاربران بیشتری را در شبکه به شما می‌دهد. بالاترین سطح مجوز که سطح شش است به شما امکان مدیریت در تمامی امکانات و کاربران نامحدود را می‌دهد.

برای مشاوره یا خرید محصولات میکروتیک با کمترین قیمت می توانید با ما تماس بگیرید. 


دیدگاه شما

نام شما
آدرس ایمیل
متن دیدگاه
کد امنینی
comment
کاربر گرامی لطفا دیدگاه خود را درباره این کالا بیان کنید

میکروتیک چیست؟شبکه شین فروشگاه تجهیزات شبکه میکروتیک2/21/2024میکروتیک چیست؟میکروتیک ( MikroTik) یک شرکت در لاتویا است که در سال ۱۹۹۶ برای توسعه روترها و سیستم&zw... میکروتیک چیست؟میکروتیک ( MikroTik) یک شرکت در لاتویا است که در سال ۱۹۹۶ برای توسعه روترها و سیستم‌های بی‌سیم ISP تأسیس شد.مهمترین محصول این شرکت سیستم‌عامل روتر است که با استفاده از هسته لینوکس ساخته شده‌.سیستم‌عامل میکروتیک علاوه‌بر قابلیت نصب بر روی رایانه‌های خانگی، به صورت بسته نرم‌افزاری-سخت‌افزاری نیز ارائه شده‌است.محصولات میکروتیک شامل انواع مختلفی از تجهیزات شبکه مانند روترها، سوئیچ‌ها، آنتن‌ها، فایروال‌ها و تجهیزات دیگر است. این محصولات به عنوان یک جایگزین ارزان قیمت و با کیفیت برای تجهیزات معروف دیگری مانند سیسکو شناخته می‌شوند.                از ویژگی های برجسته میکروتیک می توان به: قدرت، انعطاف‌پذیری و هزینه مناسب، تجهیزات میکروتیک در صنعت شبکه اشاره کرد که آنرا به عنوان گزینه‌ای جذاب برای استفاده در شبکه‌های مختلف تبدیل می کند.سیستم‌عامل RouterOS یکی از ویژگی‌های برجسته محصولات میکروتیک، استفاده از سیستم‌عامل RouterOS است. RouterOS یک سیستم‌عامل بر پایه لینوکس است که توسط میکروتیک توسعه یافته و برای پیکربندی و مدیریت تجهیزات شبکه استفاده می‌شود.این سیستم‌عامل دارای امکانات گسترده‌ای برای پیکربندی شبکه، مدیریت ترافیک، امنیت و کنترل دسترسی است.با توجه به انعطاف‌پذیری بالا و امکانات گسترده RouterOS، تجهیزات میکروتیک به عنوان گزینه مناسب برای استفاده در شبکه‌های کوچک، متوسط و حتی بزرگ شناخته می‌شوند. این تجهیزات قابلیت اتصال به اینترنت از طریق اتصالات سیمی و بی‌سیم را دارند و به عنوان راه‌حل‌های قابل اعتماد و قابل اطمینان برای ارتباطات شبکه در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند.  MikroTik RouterOS  RouterOS با نصب بر روی سخت‌افزار اختصاصی همان شرکت (RouterBOARD) یا بر روی رایانه‌های استاندارد مبتنی بر x86، سخت‌افزار را به یک مسیریاب شبکه تبدیل می‌کند و بسیاری از ویژگی‌های اضافه مختلف را به اجرا درمی‌آورد؛ مانند دیواره آتش، خدمات دهنده و سرویس گیرنده شبکه خصوصی مجازی (VPN)، شکل دهنده و ارتقا دهنده کیفیت خدمات پهنای باند. همچنین ویژگی نقطه دسترسی (Access Point) و دیگر ویژگی‌ها را در شبکه‌های بیسیم بازی می‌کند. به منظور ارتقای سطح عملکرد این سیستم عامل باید مجوز (لایسنس) هر ویژگی را دریافت کرد. برنامه کاربردی این شرکت برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، Winbox نام دارد؛ که یک رابط گرافیکی کاربر برای پیکربندی مسیریاب و نظارت بر کارکرد آن فراهم می‌کند. درعین حال RouterOS امکان دسترسی را از طریق FTP, telnet، و SSH مهیا می‌کند. به علاوه، برای مدیریت و نظارت یک برنامه کاربردی رابط (API) جهت دسترسی مستقیم از طریق برنامه‌های کاربردی نیز وجود دارد. لایسنس میکروتیکمیکروتیک برای کاهش هزینه‌ها از مجوزهای ( License) مختلفی در بکارگیری دستگاه‌ها استفاده کرده‌است آنچه امروز قابل ارائه است مجوزهای سطح سه، چهار، پنج و شش است. هرگاه شما دستگاه میکروتیک را خریداری می‌کنید بر روی آن دستگاه شما مجوز استفاده با یکی از سطوح سه، چهار، پنج یا ۶ را دارید. هر مجوز امکان مدیریت کاربران بیشتری را در شبکه به شما می‌دهد. بالاترین سطح مجوز که سطح شش است به شما امکان مدیریت در تمامی امکانات و کاربران نامحدود را می‌دهد.برای مشاوره یا خرید محصولات میکروتیک با کمترین قیمت می توانید با ما تماس بگیرید. 5.0

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید