خرید داکت و ترانکینگ

خرید داکت و ترانکینگ یک کار بسیار مفید در شرکت‌ها و سازمان‌های متخلف است. با پیشرفت چشمگیر فناوری و افزایش نیاز‌ در شبکه‌های ارتباطی، داکت و ترانکینگ به عنوان ابزارهای اصلی برای نصب و نگهداری تجهیزات شبکه و انتقال اطلاعات اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند. این دو محصول امکاناتی فراهم می‌کند که به نصب آسان تجهیزات شبکه و همچنین نگهداری و تعمیرات سریع‌تر و آسان‌تر آن کمک می‌کند. این مورد باعث می‌شود که سازمان‌ها بتوانند پیشرفت بیشتر و سریع‌تر را در زمینه عملکرد و پشتیبانی شبکه‌های خود تجربه کنند. با خرید داکت و ترانکینگ با فراهم کردن محیطی مناسب و مرتب برای کابل‌ها و تجهیزات، از خطراتی همچون خرابی، آسیب‌های فیزیکی و تداخل امواج الکترومغناطیسی جلوگیری می‌شود و امنیت بیشتری را برای شبکه فراهم می‌آورد.

 جهت خرید مبدل فیبر شبکه کلیک کنید.

 

انواع داکت و ترانکینگ

قبل از خرید داکت و ترانکینگ لازم است با انواع آن آشنایی کافی پیدا کنید. در ادامه انواع داکت و ترانکینگ برای شما معرفی شده است:

 

انواع داکت شبکه

انواع مختلفی از داکت در حوزه تجهیزات شبکه وجود دارد که برای انتقال و مدیریت کابل‌های شبکه و سیم‌های مختلف در شبکه  استفاده می‌شوند. انواع داکت شبکه به ترتیب زیر هستند:

داکت ساده

یکی از انواع داکت شبکه، داکت ساده است که همانطور که از نام آن پیداست، ظاهر ساده ای دارد. بدنه این داکت نسبت به انواع دیگر پهن بوده و حجم بیشتری از کابل نسبت به انواع دیگر را در خود جای می‌دهد.

 

 داکت پارتیشن دار

یکی از انواع داکت شبکه داکت پارتیشن دار است. این داکت به صورت پارتیشن بندی شده است و امکان تفکیک کابل‌های عبوری از یکدیگر را فراهم می‌کند.جداسازی کابل‌ها از یکدیگر اجازه می‌دهد تا از ایجاد نویز بر روی کابل‌های تلفن، برق و شبکه جلوگیری شود.

 

داکت شیاردار

در خرید داکت و ترانکینگ توجه به نوع داکت اهمیت بسیاری دارد. داکت شیاردار نوعی از داکت است که از شیارهایی ساخته شده که از داغ شدن سیم جلوگیری می‌کنند و جریان هوا را به راحتی در داکت حرکت می‌دهند. استحکام بالا و قابلیت قفل شدن یکی از ویژگی‌های مهم این نوع داکت است.

 

 داکت قرنیزی

یکی از انواع داکت شبکه، داکت قرنیزی است. این داکت به علت داشتن ظاهر بسیار زیبایی که دارد، به عنوان یک جایگزین برای قرنیز می‌توان استفاده کرد. فضای خالی پشت داکت قرنیزی امکان قرار دادن و هدایت کابل‌های مختلف را به شما می‌دهد.

 

 داکت کف خواب

در انتخاب داکت و ترانکینگ اطلاع از نوع داکت اهمیت زیادی دارد. داکت کف خواب یکی از انواع داکت شبکه است و قطر کمتری نسبت به سایر داکت‌ها دارد و از آن برای کابل کشی بر سطح زمین در شرکت‌ها و ساختمان‌های اداری استفاده می‌شود.

 

انواع ترانکینگ شبکه

ترانکینگ یکی از ابزارهای مهم در حوزه تجهیزات شبکه است که برای مدیریت، نگهداری و اتصال مستقیم بین دستگاه‌ها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع تجهیزات از کابل‌، سیم‌ و اتصالات مخابراتی تشکیل شده‌اند و نقش بسیار حیاتی در ارتباطات شبکه دارند. انواع مختلفی از ترانکینگ عبارتند از:

 

ترانکینگ دیواری

ترانکینگ دیواری یکی از انواع ترانکینگ شبکه است.محل نصب ترانکینگ دیواری بر روی دیوار است و از آن برای سیم‌کشی‌های مختلف برق استفاده می‌شود.

 

ترانکینگ دفنی

یکی از انواع ترانکینگ شبکه، ترانکینگ دفنی است. از ترانکینگ دفنی برای کابل کشی‌‌ فشار قوی و فشار ضعیف استفاده می‌شود و با استفاده از این نوع ترانکینگ می‌توانید از حجم بیشتری استفاده کنید.

 

ترانکینگ ستونی

یکی از انواع ترانکینگ شبکه، ترانکینگ ستونی است. ترانکینگ ستونی برای چینش منظم کابل‌های مختلف کاربرد دارد و استفاده از این محصول منجر به کوتاه شدن مسیر کابل‌ها نیز خواهد شد.

 

کاربرد داکت شبکه

دانستن کاربرد‌های داکت شبکه تاثیر ویژه‌ای در خرید داکت و ترانکینگ دارد. داکت شبکه یکی از تجهیزات شبکه است که به عنوان یک سازه مهم در زیرساخت‌های شبکه‌های ارتباطی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم عموما از مواد مختلفی از جمله پلاستیک، فلز یا فایبرگلاس ساخته می‌شود و برای نگهداری کابل‌های ارتباطی مثل کابل‌های اینترنت، کابل‌های فیبر نوری، کابل‌های تلفن و سایر کابل‌های مرتبط با شبکه به کار می‌رود. مهم‌ترین کاربرد داکت شبکه در ساختمان‌ها، مکان‌های صنعتی و تجاری و حتی در مراکز داده است. داکت شبکه کابل‌ها را مرتب، منظم و محافظت شده از عوامل محیطی مختلف مانند آسیب فیزیکی، گرد و غبار، تداخل الکترومغناطیسی و رطوبت نگه می‌دارند. علاوه بر این، داکت شبکه به تعمیرات، نگهداری و نصب کابل‌ها کمک کرده و فرآیندهای مرتبط با شبکه را آسان‌تر و بهینه‌تر می‌کند.

 

کاربرد ترانکینگ

در هنگام خرید داکت و ترانکینگ اطلاع از کاربرد ترانکینگ بسیار مهم است. ترانکینگ شبکه یک سیستم فلزی یا پلاستیکی است که برای حمایت و نگهداری از کابل‌ها، کابل‌های فیبر نوری، کابل‌های اترنت و دیگر تجهیزات شبکه به کار می‌رود. این سیستم‌ در سقف یا در دیوارها نصب می‌شوند و کابل‌ها را به صورت سازمان یافته و مرتب از یک نقطه به نقطه دیگر در داخل ساختمان هدایت می‌کند. ترانکینگ‌ها به عنوان یک سیستم مدیریت کابل‌ها و تجهیزات شبکه عمل کرده و از ایجاد آشفتگی و مشکلات مرتبط با پراکندگی کابل‌ها جلوگیری می‌کنند. این سیستم‌ همچنین تعمیرات و نگهداری سریع‌تر و آسان‌تر کابل‌ها و تجهیزات را راحت‌تر کرده و به ساختار شبکه انعطافیت و کارایی بیشتری می‌بخشد.

 

تفاوت داکت و ترانکینگ

داکت و ترانکینگ شبکه دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر هستند که قبل خرید داکت و ترانکینگ بهتر است آن را بدانید. داکت از یک کانال از جنس پلاستیک، فلز یا فایبرگلاس ساخته شده و تنها وظیفه آن، منظم و ثابت نگه داشتن کابل و سیم‌ها درون خود است. از داکت‌ها برای حفاظت و جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی نظیر گرد و غبار، رطوبت و تداخلات الکترومغناطیسی استفاده می‌شود. اما ترانکینگ قابلیت نصب کلید و پریز را در خود دارد و به وسیله کابل‌های قرار گرفته داخل ترانک، می توان تمام کابل‌های شبکه و برق در یک ساختمان را به یکدیگر متصل کرد.

 

برندهای معتبر تولید کننده داکت و ترانکینگ

از برندهای معتبر تولید کننده داکت و ترانکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانوب
  • سوییتا
  • البرز
  • لگراند
  • اشنایدر

 

هنگام خرید داکت و ترانکینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید داکت و ترانکینگ لازم است به چند نکته کلیدی توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

مواد ساخت

داکت و ترانکینگ از مواد مختلفی مانند پلاستیک، فلز یا فایبرگلاس ساخته می‌شوند. بر اساس نیاز خود از نظر میزان محافظت، مقاومت و نوع محیط می‌توانید انواع مختلف این تجهیزات را انتخاب کنید.

اندازه و ابعاد

در زمان خرید داکت و ترانکینگ، ابعاد و اندازه مورد نیاز خود را بر اساس اندازه و پیچیدگی شبکه انتخاب کنید.

استانداردها و گواهینامه‌ها

 در هنگام خرید داکت و ترانکینگ از استانداردها و گواهینامه‌های این محصولات مطمئن شوید. بررسی این مورد اطمینان از کیفیت و عملکرد بهتر محصولات را فراهم می‌کند.

مقاومت در برابر شرایط محیطی

 اگر قصد دارید از داکت و ترانکینگ در محیط‌های خاص مانند محیط‌های صنعتی، رطوبت، گرما یا سرما قرار استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که مقاومت کافی را دارند.

نصب و نگهداری آسان

 بررسی کنید که نحوه نصب و نگهداری داکت و ترانکینگ، ساده و آسان است یا خیر؟ اطمینان از این موضوع می‌تواند تاثیر بسزایی در صرفه جویی در زمان و هزینه نصب و نگهداری داشته باشد.

 

قیمت داکت و ترانکینگ

خرید داکت و ترانکینگ یک کار بسیار مهم در طراحی و احداث سیستم‌های شبکه و ارتباطات است. این فرایند انتخاب و تهیه داکت و ترانکینگ نیازمند دقت و شناخت کامل از نیازهای شبکه‌ی مورد استفاده می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت داکت و ترانکینگ در فروشگاه شبکه شین، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

فروش داکت و ترانکینگ اصل از شبکه شین

فروشگاه شبکه شین نمایندگی فروش داکت و ترانکینگ اصل در کشور بوده و تمامی تجهیزات شبکه را با گارانتی خرید معتبر به سراسر کشور  ارسال می‌کند. شبکه شین با استفاده از یک تیم متخصص و باتجربه خدمات فروش تجهیزات قدرتمند شبکه را به شما ارائه مشتریان عزیز ارائه می‌دهد. همچنین عزیزان می‌توانید از  خدمات پس از فروش فروشگاه ما بهره‌مند شوید.

 

سوالات متداول

قیمت داکت و ترانکینگ شبکه چقدر است؟

جهت اطلاع از قیمت داکت و ترانکینگ شبکه با شماره‌های درج شده در فروشگاه شبکه شین تماس بگیرید.

 

هنگام خرید داکت و ترانکینگ شبکه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در زمان خرید داکت و ترانکینگ شبکه به مواردی مانند مواد ساخت، اندازه، ابعاد و .... باید توجه کرد.

 

برندهای معتبر تولید کننده داکت و ترانکینگ کدامند؟

دانوب، سوییتا، البرز، لگراند و ... برندهای معتبر تولید کننده داکت و ترانکینگ در بازار هستند.

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید