رک دیواری شبکه (Wall Rack) که مانند یک قفسه است برای نگهداری تجهیزات شبکه مثل مودم، سوییچ، روتر و دیگر تجهیزات بر روی دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از انواع رک دیواری برای سازماندهی و نگهداری تجهیزات شبکه استفاده‌های زیادی می‌شود. اگر می‌خواهید تجهیزات شبکه به صورت منظم و بهینه در دسترس باشند و از دسترسی‌های غیر مجاز محافظت شوند می‌توانید از انواع رک های ایستاده و دیواری استفاده کنید. خرید رک دیواری و مناسب بودن قیمت رک دیواری به عنوان یک راه حل موثر برای نگهداری تجهیزات شبکه در محیط‌هایی با فضای محدود در نظر گرفته شده است. Network Rack به منظم‌تر شدن کابل‌ها و خنک کنندگی مناسب کمک زیادی می‌کند. لازم به ذکر است انواع سایز رک دیواری در بازار موجود می‌باشد و شما طبق نیاز خود می‌توانید از بین ابعاد رک دیواری مناسب‌ترین آن را برای خود برگزینید. در صورت خرید رک دیواری از وارد کننده معتبر می‌توانید از هزینه نصب رک دیواری با نازل‌ترین قیمت نیز بهره‌مند شوید.

خرید رک دیواری

اگر می‌خواهید از تجهیزات شبکه مثل سرور، روتر، و سوییچ در برابر آسیب‌های فیزیکی و شوک‌های الکترونیکی محافظت کنید خرید رک دیواری را فراموش نکنید. رک شبکه دیواری با وصل شدن به دیوار فضای کف را آزاد کرده و به صرفه‌جویی در فضا کمک زیادی می‌کند؛ به همین علت برای مکان‌های کوچک بسیار مناسب است. انتخاب رک مناسب با توجه به نیازهای خاص شبکه و محیط کاری شما اهمیت دارد و به مدیریت کابل کمک زیادی می‌کند.

آشنایی با انواع رک دیواری

اگر قصد خرید رک دیواری داشته باشید باید بدانید انواع رک دیواری تجهیزات مهمی هستند که در شبکه‌های کامپیوتری و مراکز داده برای سازماندهی و مدیریت تجهیزات شبکه استفاده می‌شود. این نوع رک به دیوار نصب شده و به صرفه‌جویی در فضای کف کمک می‌کند.

بر اساس ساختارSingle section Rack-دارای یک درب که کاملا باز می‌شودDouble section Rack به جز درب اصلی یک در هم در پشت تعبیه شده-(مناسب برای سوییچ)
بر اساس محل استفادهIndoor مناسب فضای داخلیOutdoor مناسب فضاهای باز
بر اساس نوع دربشیشه یا پلاستیکی با فریم فلزیتمام فلزی

رک دیواری ثابت (Fixed Wall Mount Rack)

این نوع رک به دیوار محکم می‌شود و امکان جابجایی ندارد. - برای تجهیزات سبک و محیط‌هایی با تغییرات کمتر مناسب است. ساده و اقتصادی است.

رک دیواری چرخشی (Swing-Out Wall Mount Rack)

این نوع رک دارای یک قاب چرخشی است که امکان دسترسی آسان به پشت تجهیزات را فراهم می‌کند. مناسب برای محیط‌هایی که نیاز به تغییرات و دسترسی مکرر به تجهیزات دارند. قابلیت نگهداری تجهیزات سنگین‌تر را دارد.

انواع ابعاد رک دیواری

رک دیواری در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند تا نیازهای مختلف محیط‌های کاری و شبکه‌های مختلف را پوشش دهند. تنوع ابعادی در رک دیواری باعث شده تا خرید رک دیواری آسان‌تر شود. اندازه ابعاد رک دیواری بر اساس تعداد یونیت‌ها (U) و عمق رک‌ها تعیین می‌شود. در زیر به برخی از انواع سایزهای رایج رک دیواری اشاره کرده‌ام:

تعداد یونیت‌ها (U)

تعداد یونیت‌ها (U) به ارتفاع رک اشاره دارد که از 4U تا 18U در رک‌های دیواری متداول است:

  • 4U: مناسب برای محیط‌های کوچک و تجهیزات کم.
  • 6U: برای نصب چند دستگاه کوچک یا یک دستگاه بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • 9U: ظرفیت متوسط برای چندین دستگاه را فراهم می‌آورد.
  • 12U: مناسب برای محیط‌هایی که نیاز به تجهیزات بیشتری دارند.
  • 15U: برای سازماندهی تعداد بیشتری از دستگاه‌ها استفاده می‌شود.
  • 18U: بیشترین ظرفیت در رک‌های دیواری را دارا بوده و برای محیط‌های با تجهیزات زیاد مناسب است.

عمق رک

عمق رک نیز یکی از عوامل مهم در خرید رک دیواری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. عمق rack بین 300 میلی‌متر تا 600 میلی‌متر متغیر است و باید ابعاد رک دیواری را مطابق نیاز خود انتخاب کنید.

  • 300 میلی متر: برای تجهیزات سبک و کم‌عمق مانند سوییچ و روتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • 450 میلی متر: مناسب برای تجهیزات متوسط است.
  • 600 میلی متر: برای تجهیزات بزرگ و سنگین؛ مثل برخی از سرورها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی استفاده می‌شود.

عرض رک

با اطلاع از ابعاد رک دیواری می‌توانید عرض استاندارد رک‌ها را بشناسید. رک دیواری 19 اینچ (48.26 سانتی‌متر) که مطابق با استاندارد EIA-310 در بازار موجود است برای تجهیزات رک مونت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع سایز رک دیواری را بشناسید

رعایت نکات مهم در انتخاب سایز رک دیواری شما را در خرید رک دیواری مناسب با نیازهایتان یاری می‌رساند. قبل خرید باید تعداد و نوع تجهیزاتی که قرار است در رک نصب شوند را بررسی کنید. فضای دیوار برای نصب رک را در نظر بگیرید و از مناسب بودن اندازه آن اطمینان یابید. انواع رک های ایستاده و دیواری باید تحمل وزن تجهیزات را داشته باشند و با داشتن تهویه مناسب از گرمای بیش از حد در آن جلوگیری شود.

سایز رک دیواریکاربرد
رک 4U و 6Uمناسب فضای کوچک، دفتر خانگی، شرکت هایی با تجهیزات کم
رک 9U و  12Uبرای شرکت‌های کوچک تا متوسط با نیاز به تجهیزات بیشتر مناسب است.
رک 15U و 18Uبرای محیط های بزرگ که تعداد تجهیزات شبکه و سرور آن زیاد است.

معرفی ویژگی انواع رک های ایستاده و دیواری

بسیاری از رک‌ها دارای پنل‌های تهویه و فن هستند تا دمای داخل رک کنترل شود. درب‌های شفاف یا مشبک برای دسترسی آسان و مشاهده وضعیت تجهیزات تعبیه شده است. انواع رک های ایستاده و دیواری دارای سیستم‌های مدیریت کابل داخلی برای سازماندهی کابل‌ها است. بسیاری از رک‌ها دارای قفل برای افزایش امنیت تجهیزات می‌باشند. رک‌های دیواری در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و از 4 یونیت تا 18 یونیت ظرفیت دارند.

انواع رک‌ دیواری گزینه‌ای مناسب برای بهبود فضای کاری و مدیریت بهینه تجهیزات شبکه و IT هستند. انتخاب نوع مناسب رک شبکه دیواری بستگی به نیازها و شرایط محیط کاری شما دارد. نصب رک دیواری شبکه بر روی دیوار به مدیریت و سازماندهی کابل‌ها کمک زیادی می‌کند. برای جلوگیری از گره خوردن و آسیب دیدن کابل شبکه استفاده از رک دیواری توصیه شده است. امکان دسترسی آسان به تجهیزات برای نگهداری و عیب‌یابی تجهیزات از ویژگی مهم انواع رک های ایستاده و دیواری است رک شبکه دیواری با ایجاد نظم در تجهیزات، به زیبایی محیط کمک می‌کند.

لیست قیمت رک دیواری

قیمت رک دیواری با توجه به ابعاد رک دیواری و حتی سایز رک دیواری نیز متغیر استو عواملی مثل برند نیز در قیمت رک دیواری تاثیر خواهد داشت. به همین دلیل قبل خرید رک دیواری می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر فروش تجهیزات شبکه مراجعه کرده و قیمت رک دیواری را مطلع شوید.

هزینه نصب رک دیواری

اطلاع از هزینه نصب رک دیواری به شما در مدیریت هزینه‌ها در هنگام خرید رک دیواری کمک خواهد کرد. برای مشاوره جهت انتخاب مناسب در ابعاد رک دیواری که با محیط شما همخوانی داشته باشد می‌توانید با کارشناسان شبکه شین در ارتباط باشید. با کمک مشاوره سایت شبکه شین می‌توانید بعد از مطلع شدن از تمامی سایز رک شبکه و نیازهای محل کار خود اقدام به خرید رک شبکه کنید.

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید