رک ایستاده (Standing Rack) برای حفظ نظم و جلوگیری از بهم ریختگی تجهیزات شبکه استفاده زیادی دارد. در شبکه LAN تجهیزاتی مثل سوییچ، روتر، پچ پنل، پچ کورد و کابل شبکه موجود است که هر یک از آن‌ها وظیفه خاصی انجام می‌دهند. اما برای حفظ نظم در شبکه محلی به انواع رک های ایستاده و دیواری نیاز زیادی خواهید داشت. با خرید رک ایستاده که یک قاب سخت و عمودی است می‌توانید برای نصب و مونتاژ تجهیزات الکترونیکی از آن استفاده کنید. انواع رک ایستاده به دلیل ابعاد بزرگ در دیتاسنتر و مراکزی که تعداد تجهیزات بیشتری دارند استفاده می‌شود. دقت به ابعاد رک ایستاده و محفظه فلزی آن جهت حفاظت از تجهیزات با ارزش از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین برای افرادی که قصد خرید دارند باید بگوییم قیمت رک ایستاده با توجه به مزایای زیادی که با خود به همراه دارد بسیار مناسب است. رک به راحتی قابل تهیه از فروشگاه‌های معتبر وارد کننده تجهیزات شبکه می‌باشد تا امنیت تجهیزات شبکه را تضمین کرده و نظم در محیط را ایجاد کند.

رک های ایستاده چیست؟

بعد از خواندن مزایای رک ایستاده شاید از خود بپرسید دقیق رک های ایستاده چیست؟ در پاسخ باید بگوییم رک ایستاده نوعی سازه فلزی است که برای نگهداری، سازماندهی و حفاظت از تجهیزات الکترونیکی و شبکه مانند سرور (server)، سوئیچ (switch) و روتر (router) طراحی شده است. این نوع رک به صورت عمودی قرار دارد و امکان نصب تجهیزات شبکه را در یک محیط منظم و ایمن فراهم می‌آورد. رک ایستاده در مراکز داده، اتاق سرور و محیط‌هایی که نیاز به مدیریت تعداد زیادی تجهیزات شبکه دارد استفاده فراوان می‌شود. برای مدیریت کابل‌کشی، تهویه و دسترسی آسان به تجهیزات شبکه و حفاظت از آن‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی بهتر است از رک ایستاده استفاده کنید.

خرید رک ایستاده

خرید رک ایستاده که برای شبکه‌های بزرگ قابل استفاده است از تجهیزات در برابر آسیب‌های محیطی مانند گرد و غبار، ضربه و فشار محافظت می‌کند. با قفل کردن درب‌های Rack به راحتی می‌توانید از دسترسی غیرمجاز به تجهیزات جلوگیری کنید و امنیت تجهیزات خود را تعیین کنید. خرید رک ایستاده امکان دسترسی آسان و عیب‌یابی سریع تجهیزات را به راحتی فراهم می‌آورد. Standing Rack به مدیریت کابل‌ها کمک کرده و از پیچیدگی و اتصالات نادرست جلوگیری می‌کند. قابلیت فن و طراحی مناسب انواع رک به خنک سازی تجهیزات شبکه کمک می‌کند تا سلامت تجهیزات حفظ شود. با خرید رک ایستاده به راحتی می‌توانید فضای کمتری برای اتصالات شبکه فراهم آورید و محیط کار را منظم‌تر نگه دارید. مزایای رک ایستاده باعث شده این نوع رک یک انتخاب هوشمندانه برای محافظت و مدیریت انواع تجهیزات شبکه پسیو باشد.

ابعاد رک ایستاده

ابعاد رک ایستاده بر اساس استانداردهای خاصی تعیین می‌شود تا به نیازهای مختلف هنگام خرید رک ایستاده پاسخ دهد. ارتفاع بر حسب یونیت (U) اندازه‌گیری می‌شود که هر یونیت معادل 1.75 اینچ است. رک ایستاده در اندازه‌های 12، 14، 18، 22، 24، 30، 36، 42 و 44 Unit تولید و عرضه بازار می‌شوند. عرض استاندارد رک 19 اینچ است که هنگام انتخاب باید متناسب با ابعاد استاندارد تجهیزات توجه کرد. عمق رک نیز متغیر است و بسته به نوع تجهیزاتی که در رک نصب می‌شوند انتخاب می‌گردد. استانداردهای رایج برای عمق رک شامل 60، 80 و 100 سانتی متر است. انتخاب ابعاد رک ایستاده که برای شما متناسب و مفید باشد باید با توجه به فضای موجود و تجهیزاتی که قرار است در Rack قرار گیرند انتخاب شود. همچنین، باید به فاکتورهایی مانند دسترسی به تجهیزات، مدیریت کابل کشی و تجهیزات خنک کننده نیز توجه ویژه داشت.

انواع رک ایستاده

اگر قصد خرید رک ایستاده را داشته باشید می‌توانید از بین انواع رک ایستاده که بهتر با شرایط شما سازگاری دارند یکی را برگزینید. استفاده از انواع رک های ایستاده و دیواری به شما در حفاظت بیشتر از تجهیزات شبکه و حفظ نظم بیشتر کمک خواهد کرد. هر یک از انواع رک ایستاده قابلیت ویژه خاص خود را دارد و به راحتی قابل تهیه کردن می‌باشد.

  • رک ایستاده 12 یونیت
  • رک ایستاده 14 یونیت
  • رک ایستاده 18 یونیت
  • رک ایستاده 22 یونیت
  • رک ایستاده 24 یونیت
  • رک ایستاده 30 یونیت
  • رک ایستاده 32 یونیت
  • رک ایستاده 36 یونیت
  • رک ایستاده 40 یونیت
  • رک ایستاده 42 یونیت
  • رک ایستاده 44 یونیت

مزایای رک ایستاده نسبت به رک دیواری

رک ایستاده و رک دیواری هر کدام مزایای خاص خود را دارند و انتخاب بین به نیاز و شرایط محیطی شما وابسته است. رک ایستاده ظرفیت بیشتری برای نگهداری تجهیزات دارند و برای دیتاسنتر و محیط‌هایی با تجهیزات زیاد مناسب تر هستند. رک ایستاده قابلیت تحمل وزن بیشتری دارند از این رو برای نگهداری تجهیزات سنگین بهتر است از رک ایستاده استفاده شود. اما رک دیواری مزایایی مثل اشغال فضای کمتر، نصب آسان و مقرون به صرفه بودن برای محیط کوچک را فراهم می‌سازد. انتخاب بین انواع رک های ایستاده و دیواری به نیاز شما و محیط کاریتان وابسته است.

لیست قیمت رک ایستاده اصل

قیمت رک ایستاده اصل با توجه به نوسانات بازار، تعداد یونیت و عمق آن متغیر است. فاکتورهایی مثل برند انواع رک از جمله مواردی است که هنگام خرید رک باید به آن توجه کنید. قیمت رک ایستاده با 12 یونیت با قیمت رک ایستاده 42 یونیت متفاوت است. برای خرید رک ایستاده می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر تجهیزات شبکه مثل شبکه شین مراجعه کرده و ضمن اطلاع از روند سفارش از قیمت رک ایستاده اصل و دیگر تجهیزات پسیو نیز مطلع شوید.

عوامل موثر بر قیمت انواع رک های ایستاده و دیواری

قیمت رک ایستاده و دیواری تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل برند تولید کننده، سایز رک، ابعاد و تعداد یونیت رک بستگی دارد. رک‌هایی که دارای پنل‌های بیشتری هستند برای دسترسی آسان‌تر ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند. همچنین انواع رک ایستاده که امکان نصب فن برای خنک‌سازی بهتر را دارند معمولا گران‌تر می‌باشد. استفاده از مواد با کیفیت بالا در ساخت بدنه و درب، داشتن قفل‌های امنیتی پیشرفته و تعداد فن تعبیه شده در رک از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت رک ایستاده است. هنگام خرید به تمامی عوامل گفته شده توجه کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را هنگام انتخاب و خرید رک ایستاده بگیرید.

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید