انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل را بهتر بشناسید

دوشنبه 7 خرداد 1403 305 بازدید کننده  

کابل شبکه (Local Area Network)، نوعی کابل برای اتصال دستگاه‌های متصل به یک شبکه‌ کامپیوتری است که وظیفه انتقال داده‌ها بین دستگاه‌ها را برعهده دارد. انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل به شما کمک می‌کند هر پورت شبکه که دارای پین‌های مجزای برای ارسال و دریافت داده است به درستی متصل شود. اگر کابل‌ها به درستی رنگ‌بندی نشده باشند، داده‌ها ممکن است به درستی ارسال یا دریافت نشوند. انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل بر اساس استاندارد T568A و T568B تقسیم بندی می‌شود و وظیفه هر رنگ در کابل شبکه متفاوت است؛ به این صورت که با توجه به هر رنگ، نوع کابل، کاربرد و نحوه اتصال تغییر می‌کند. هر دو استاندارد از رنگ‌های مختلف برای نشان دادن هر سیم استفاده می‌کنند، اما ترتیب رنگ بندی کابل شبکه کلاس b با a متفاوت است. پیروی از یک استاندارد خاص در سراسر شبکه باعث اطمینان از اتصالات سازگار و قابل اعتماد خواهد شد.

وظیفه هر رنگ در کابل شبکه

در کابل شبکه 8 رشته سیم با رنگ‌های متفاوت موجود است که 4 رشته از این سیم‌ها به منظور انتقال سیگنال و 4 سیم دیگر برای استفاده از سرعت‌های بالا کاربرد دارند. آیا از رنگ بندی کابل شبکه rj45 مطلع هستید؟ می‌دانید رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته برای چیست؟

آشنایی با استاندارد رنگ بندی کابل شبکه

می دانیم انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل وظیفه انتقال اطلاعات و داده در شبکه های کامپیوتری مختلف مانند: سرور، سوئیچ، روتر و.. را بر عهده دارد. آشنایی با استاندارد رنگ بندی کابل شبکه به شما کمک می‌کند راحت‌تر آن را بشناسید و دسته بندی کنید. چنانه بخواهیم بر اساس کیفیت آنها را دسته بندی کنیم به دو دسته کلی مسی و فیبر نوری تقسیم بندی می شوند.

اگر به سوکت‌های شبکه دقت کنید، 8 پین مشاهده می‌کنید که هر کدام از این 8 پین با یکی از 8 رشته سیم داخل کابل مطابقت دارد. برای عملکرد صحیح کابل شبکه، ترتیب قرارگیری رشته سیم‌های داخل کابل در سوکت شبکه باید دقیق و مطابق با این پین‌ها باشد. برای سوکت‌زنی در شبکه به طور کلی 2 استاندارد داریم: استاندارد T-568A و استاندارد T-568B که در این دو روش تمام رنگ‌ها ثابت است و فقط جای رنگ‌های نارنجی و سفید نارنجی با رنگ‌های سبز و سفید تغییر می‌کند. در رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته نیز از استاندارد‌های A و B استفاده می‌شود.

وظیفه هر رنگ در کابل شبکه

ضروری است که در هنگام خرید کابل شبکه به رنگ بندی سیم ها دقت کنید. اگر رنگ بندی را به درستی رعایت کنید هنگام سوکت زنی کابل ها یا کیستون زدن با مشکلی مواجه نخواهید شد. اکثر ایرادات ارتباطی شبکه به دلیل رعایت نکردن رنگ بندی کابل هاست.

رنگ بندی کابل شبکه کلاس A یا استاندارد T568A

رنگ بندی کابل شبکه کلاس a (T-568A) به ترتیب زیر است:

  • پین 1: سفید-سبز: کار ارسال سیگنال را برعهده دارد.
  • پین 2: سبز: ارسال سیگنال های مثبت توسط این کابل صورت می گیرد.
  • پین 3: سفید-نارنجی: این کابل نیز جهت دریافت دیتا است.
  • پین 4: آبی: ابن رنگ وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد.
  • پین 5: سفید-آبی: مانند رنگ ابی انتقال صدا را انجام می دهد.
  • پین 6: نارنجی: دریافت داده ها و اطلاعات بوسیله این رنگ انجام می شود.
  • پین 7: سفید-قهوه‌ای: رنگی کمکی محسوب می شود.
  • پین 8: قهوه‌ای: بعنوان رنگ کمکی به حساب می آید.

رنگ بندی کابل شبکه کلاس B یا استاندارد T568B

رنگ بندی کابل شبکه کلاس b (T-568B) به ترتیب زیر است:

  • پین 1: سفید-نارنجی
  • پین 2: نارنجی
  • پین 3: سفید-سبز
  • پین 4: آبی
  • پین 5: سفید-آبی
  • پین 6: سبز
  • پین 7: سفید-قهوه‌ای
  • پین 8: قهوه‌ای

همانطور که گفته شد: کابل های سفید – نارنجی (receive )در کنار هم دیتاها را دریافت می‌کنند و وظیفه کابل های سفید – سبز، ارسال دیتا می باشد. بدین صورت که کابل سبز که کابل اصلی است سیگنال های مثبت و رنگ سفید سیگنال های منفی را ارسال می کند. کابل های آبی– سفید وظیفه رد و بدل کردن صداها را برعهده دارند. رنگ قهوه ای و سفید – قهوه ای(auxiliary) نیز نقش را کمکی را ایفا می کنند. امروزه در بازار شبکه هر دو استاندارد کلاس A و کلاس B به کار می رود و در سوکت ها و کیستون شبکه و پچ کورد شبکه از این رنگ بندی ها استفاده می شود. لیکن معمولا استاندارد قالب در بازار استاندارد کلاس B است. لازم به ذکر است، تفاوت این دو کابل تنها در نوع کاربردشان است. در برخی از محیط های خاص از کابل های استاندارد A و در برخی محیط ها از کابل های استاندارد B استفاده می شود.

وظیفه هر رنگ در کابل شبکه چیست؟

در کابل شبکه‌های اترنت استاندارد (کابل‌های Cat5e و Cat6) از چهار زوج سیم استفاده می‌شود که هر کدام از این زوج‌ها دارای رنگ‌بندی خاصی هستند. وظیفه هر رنگ در کابل شبکه به نصب صحیح کابل‌ها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شبکه به درستی کار می‌کند. وظایف هر سیم در این کابل‌ها به صورت زیر است:

Transmit:وظیفه ارسال داده از دستگاه به شبکه

Receive:وظیفه دریافت داده از شبکه به دستگاه

استاندارد TIA/EIA-568B

سفید و نارنجی (زوج اول)
سفید و نارنجی (Pin 1) ارسال داده + (Transmit +, Tx+)
نارنجی (Pin 2) ارسال داده - (Transmit -, Tx-)
سفید و سبز (زوج دوم)
سفید و سبز (Pin 3): دریافت داده + (Receive +, Rx+)
سبز (Pin 6): دریافت داده - (Receive -, Rx-)
سفید و آبی (زوج سوم)
سفید و آبی (Pin 4): تغذیه برق (PoE, Power over Ethernet) + یا گاهی استفاده نشده
آبی (Pin 5): تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشده
سفید و قهوه‌ای (زوج چهارم)
سفید و قهوه‌ای (Pin 7): تغذیه برق (PoE) + یا گاهی استفاده نشده
قهوه‌ای (Pin 8): تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشده

استاندارد TIA/EIA-568A

سفید و سبز (زوج اول)
سفید و سبز (Pin 1): ارسال داده + (Transmit +, Tx+)
سبز (Pin 2): ارسال داده - (Transmit -, Tx-)
سفید و نارنجی (زوج دوم)
سفید و نارنجی (Pin 3): دریافت داده + (Receive +, Rx+)
نارنجی (Pin 6): دریافت داده - (Receive -, Rx-)
سفید و آبی (زوج سوم)
سفید و آبی (Pin 4): تغذیه برق (PoE, Power over Ethernet) + یا گاهی استفاده نشده
آبی (Pin 5): تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشده
سفید و قهوه‌ای (زوج چهارم)
سفید و قهوه‌ای (Pin 7): تغذیه برق (PoE) + یا گاهی استفاده نشده
قهوه‌ای (Pin 8):تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشده

کابل شبکه cat6 و رنگ بندی آن

کابل شبکه cat6 یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع کابل شبکه است که برای اتصال انواع کامپیوتر‌ها و تجهیزات شبکه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل شبکه cat6 مانند سایر کابل‌های شبکه دارای 8 سیم است. که هر 2 رشته سیم صورت زوج در کابل شبکه cat6 تعبیه شده‌اند.

رنگ بندی کابل شبکه cat6

رنگ بندی کابل شبکه cat6 بر اساس استاندارد رنگ بندی کابل شبکه کلاس b (T-568B) و مشابه استاندارد کابل cat5 انجام می‌شود. ترتیب رنگ بندی کابل شبکه cat6 در پین‌های 1 تا 8 به صورت زیر است:

  • پین 1: سفید-نارنجی (White/Orange)
  • پین 2: نارنجی (Orange)
  • پین 3: سفید-سبز (White/Green)
  • پین 4: آبی (Blue)
  • پین 5: سفید-آبی (White/Blue)
  • پین 6: سبز (Green)
  • پین 7: سفید-قهوه‌ای (White/Brown)
  • پین 8: قهوه‌ای (Brown)

شبکه poe و رنگ بندی کابل شبکه آن

ابتدا خوب است بدانید معنوی لغوی شبکه poe ،تغذیه از شبکه است. در واقع تجهیزاتی که از این قابلیت استفاده می کنند مستقیما از شبکه تغذیه می کنند و برق خود را از کابل متصل به شبکه می گیرند. همانگونه که گفتیم شبکه poe یا power over ethernet، فناوری است که امکان حمل داده‌ها بر اساس جریان الکتریکی را در شبکه بر عهده دارد. رنگ بندی کابل شبکه poe به استاندارد کابل مورد استفاده بستگی دارد، در اغلب موارد رنگ بندی کابل شبکه poe مانند رنگ بندی کابل شبکه cat6 و سایر catها است.

کابل شبکه rj45

این اتصالات در دو سر اینترنت سیمی (اترنت) قرار دارد و شبیه به دو شاخه ی تلفن است که خط ثابت تلفن را به دیوار یا تابلوی برق متصل می کند.اما کانکتورهای RJ45 نسبت به کابل های آن کمی بزرگتر هستند. اتصالاتRJ45 در دو مدل استاندارد یعنی T568A و T568B موجود می باشد که هر یک به صورت پین ورودی و پین خروجی در کابل شبکه برای انجام انتقال داده عمل می نماید. تفاوت این دو مدل استاندارد فقط در سیم های جفت سبز و نارنجی آنهاست.

کانکتور RJ45: به عنوان رابط های شبکه مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد و کار آن ارتباط هاب مرکزی با انواع مختلف تجهیزات صوتی و داده هاست. مثلا در محیط‌های خانگی و تجاری، کانکتورهای RJ45 غالبا برای اتصال دستگاه‌های دارای اینترنت، به سخت‌افزارهایی مثل: مودم، روتر یا سرور استفاده می‌شوند.

رنگ بندی کابل شبکه rj45

می دانیم که سوکت ها بوسیله 8 پین 8 کابل را در خود نگه می دارند. کابل Cat6 در واقع همان Cat 5 E است و می تواند یک گیگابایت سرعت را تامین کند. در سیم کراس یک سمت سوکت که شامل :کابل های سفید- نارنجی و نارنجی ، سفید -آبی و آبی است کار انتقال دیتا و دیگر کابل هایی همچون سبز، سفید – سبز، کار دریافت را انجام می دهند. همچنین در سمت دیگر سوکت وقتی به رنگ بندی کابل شبکه rj45 دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم کابل های نارنجی، سفید- نارنجی وظیفه دریافت داده و سبز، سفید-سبز و آبی و سفید- آبی هم مسئول انتقال داده ها را برعهده دارند.

کابل شبکه rj45

رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته چگونه است؟

رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته نیز مطابق با استانداردهای خاصی است. در اکثر موارد، از کابل‌های شبکه مخصوص برای اتصال دوربین‌های مداربسته به سیستم DVR یا NVR استفاده می‌شود. این کابل‌ها دارای چهار زوج سیم هستند که هر زوج برای انتقال داده‌های مختلف به کار می‌رود. در رنگ‌بندی کابل‌های دوربین‌های مداربسته، از استاندارد TIA/EIA-568A یا TIA/EIA-568B برای تعیین رنگ‌های مختلف سیم‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال:

بر اساس استاندارد TIA/EIA-568Aبر اساس استاندارد TIA/EIA-568B
زوج اول: سفید و سبززوج اول: سفید و نارنجی
زوج دوم: سفید و نارنجیزوج دوم: سفید و سبز
زوج سوم: سفید و آبیزوج سوم: سفید و قرمز
زوج چهارم: سفید و قرمززوج چهارم: سفید و آبی

با استفاده از رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته می‌توانید سیم‌های مختلف را به راحتی تشخیص دهید و به سرعت آن‌ها را متصل کنید. این امر به اجرای سریع و دقیق‌تر نصب دوربین‌های مداربسته کمک می‌کند.


دیدگاه شما

نام شما
آدرس ایمیل
متن دیدگاه
کد امنینی
comment
کاربر گرامی لطفا دیدگاه خود را درباره این کالا بیان کنید

انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل را بهتر بشناسیدشبکه شین | نمایندگی میکروتیک5/27/2024کابل شبکه (Local Area Network)، نوعی کابل برای اتصال دستگاه‌های متصل به یک شبکه‌ کامپیوتری... کابل شبکه (Local Area Network)، نوعی کابل برای اتصال دستگاه‌های متصل به یک شبکه‌ کامپیوتری است که وظیفه انتقال داده‌ها بین دستگاه‌ها را برعهده دارد. انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل به شما کمک می‌کند هر پورت شبکه که دارای پین‌های مجزای برای ارسال و دریافت داده است به درستی متصل شود. اگر کابل‌ها به درستی رنگ‌بندی نشده باشند، داده‌ها ممکن است به درستی ارسال یا دریافت نشوند. انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل بر اساس استاندارد T568A و T568B تقسیم بندی می‌شود و وظیفه هر رنگ در کابل شبکه متفاوت است؛ به این صورت که با توجه به هر رنگ، نوع کابل، کاربرد و نحوه اتصال تغییر می‌کند. هر دو استاندارد از رنگ‌های مختلف برای نشان دادن هر سیم استفاده می‌کنند، اما ترتیب رنگ بندی کابل شبکه کلاس b با a متفاوت است. پیروی از یک استاندارد خاص در سراسر شبکه باعث اطمینان از اتصالات سازگار و قابل اعتماد خواهد شد.در کابل شبکه 8 رشته سیم با رنگ‌های متفاوت موجود است که 4 رشته از این سیم‌ها به منظور انتقال سیگنال و 4 سیم دیگر برای استفاده از سرعت‌های بالا کاربرد دارند. آیا از رنگ بندی کابل شبکه rj45 مطلع هستید؟ می‌دانید رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته برای چیست؟آشنایی با استاندارد رنگ بندی کابل شبکهمی دانیم انواع کابل شبکه بر اساس رنگ کابل وظیفه انتقال اطلاعات و داده در شبکه های کامپیوتری مختلف مانند: سرور، سوئیچ، روتر و.. را بر عهده دارد. آشنایی با استاندارد رنگ بندی کابل شبکه به شما کمک می‌کند راحت‌تر آن را بشناسید و دسته بندی کنید. چنانه بخواهیم بر اساس کیفیت آنها را دسته بندی کنیم به دو دسته کلی مسی و فیبر نوری تقسیم بندی می شوند.اگر به سوکت‌های شبکه دقت کنید، 8 پین مشاهده می‌کنید که هر کدام از این 8 پین با یکی از 8 رشته سیم داخل کابل مطابقت دارد. برای عملکرد صحیح کابل شبکه، ترتیب قرارگیری رشته سیم‌های داخل کابل در سوکت شبکه باید دقیق و مطابق با این پین‌ها باشد. برای سوکت‌زنی در شبکه به طور کلی 2 استاندارد داریم: استاندارد T-568A و استاندارد T-568B که در این دو روش تمام رنگ‌ها ثابت است و فقط جای رنگ‌های نارنجی و سفید نارنجی با رنگ‌های سبز و سفید تغییر می‌کند. در رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته نیز از استاندارد‌های A و B استفاده می‌شود.ضروری است که در هنگام خرید کابل شبکه به رنگ بندی سیم ها دقت کنید. اگر رنگ بندی را به درستی رعایت کنید هنگام سوکت زنی کابل ها یا کیستون زدن با مشکلی مواجه نخواهید شد. اکثر ایرادات ارتباطی شبکه به دلیل رعایت نکردن رنگ بندی کابل هاست.رنگ بندی کابل شبکه کلاس A یا استاندارد T568Aرنگ بندی کابل شبکه کلاس a (T-568A) به ترتیب زیر است:پین 1: سفید-سبز: کار ارسال سیگنال را برعهده دارد.پین 2: سبز: ارسال سیگنال های مثبت توسط این کابل صورت می گیرد.پین 3: سفید-نارنجی: این کابل نیز جهت دریافت دیتا است.پین 4: آبی: ابن رنگ وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد.پین 5: سفید-آبی: مانند رنگ ابی انتقال صدا را انجام می دهد.پین 6: نارنجی: دریافت داده ها و اطلاعات بوسیله این رنگ انجام می شود.پین 7: سفید-قهوه‌ای: رنگی کمکی محسوب می شود.پین 8: قهوه‌ای: بعنوان رنگ کمکی به حساب می آید.رنگ بندی کابل شبکه کلاس B یا استاندارد T568Bرنگ بندی کابل شبکه کلاس b (T-568B) به ترتیب زیر است:پین 1: سفید-نارنجیپین 2: نارنجیپین 3: سفید-سبزپین 4: آبیپین 5: سفید-آبیپین 6: سبزپین 7: سفید-قهوه‌ایپین 8: قهوه‌ایهمانطور که گفته شد: کابل های سفید – نارنجی (receive )در کنار هم دیتاها را دریافت می‌کنند و وظیفه کابل های سفید – سبز، ارسال دیتا می باشد. بدین صورت که کابل سبز که کابل اصلی است سیگنال های مثبت و رنگ سفید سیگنال های منفی را ارسال می کند. کابل های آبی– سفید وظیفه رد و بدل کردن صداها را برعهده دارند. رنگ قهوه ای و سفید – قهوه ای(auxiliary) نیز نقش را کمکی را ایفا می کنند. امروزه در بازار شبکه هر دو استاندارد کلاس A و کلاس B به کار می رود و در سوکت ها و کیستون شبکه و پچ کورد شبکه از این رنگ بندی ها استفاده می شود. لیکن معمولا استاندارد قالب در بازار استاندارد کلاس B است. لازم به ذکر است، تفاوت این دو کابل تنها در نوع کاربردشان است. در برخی از محیط های خاص از کابل های استاندارد A و در برخی محیط ها از کابل های استاندارد B استفاده می شود.وظیفه هر رنگ در کابل شبکه چیست؟در کابل شبکه‌های اترنت استاندارد (کابل‌های Cat5e و Cat6) از چهار زوج سیم استفاده می‌شود که هر کدام از این زوج‌ها دارای رنگ‌بندی خاصی هستند. وظیفه هر رنگ در کابل شبکه به نصب صحیح کابل‌ها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شبکه به درستی کار می‌کند. وظایف هر سیم در این کابل‌ها به صورت زیر است:Transmit:وظیفه ارسال داده از دستگاه به شبکهReceive:وظیفه دریافت داده از شبکه به دستگاهاستاندارد TIA/EIA-568Bسفید و نارنجی (زوج اول)سفید و نارنجی (Pin 1) ارسال داده + (Transmit +, Tx+)نارنجی (Pin 2) ارسال داده - (Transmit -, Tx-)سفید و سبز (زوج دوم)سفید و سبز (Pin 3): دریافت داده + (Receive +, Rx+)سبز (Pin 6): دریافت داده - (Receive -, Rx-)سفید و آبی (زوج سوم)سفید و آبی (Pin 4): تغذیه برق (PoE, Power over Ethernet) + یا گاهی استفاده نشدهآبی (Pin 5): تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشدهسفید و قهوه‌ای (زوج چهارم)سفید و قهوه‌ای (Pin 7): تغذیه برق (PoE) + یا گاهی استفاده نشدهقهوه‌ای (Pin 8): تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشدهاستاندارد TIA/EIA-568Aسفید و سبز (زوج اول)سفید و سبز (Pin 1): ارسال داده + (Transmit +, Tx+)سبز (Pin 2): ارسال داده - (Transmit -, Tx-)سفید و نارنجی (زوج دوم) سفید و نارنجی (Pin 3): دریافت داده + (Receive +, Rx+)نارنجی (Pin 6): دریافت داده - (Receive -, Rx-)سفید و آبی (زوج سوم)سفید و آبی (Pin 4): تغذیه برق (PoE, Power over Ethernet) + یا گاهی استفاده نشدهآبی (Pin 5): تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشدهسفید و قهوه‌ای (زوج چهارم)سفید و قهوه‌ای (Pin 7): تغذیه برق (PoE) + یا گاهی استفاده نشدهقهوه‌ای (Pin 8):تغذیه برق (PoE) - یا گاهی استفاده نشدهکابل شبکه cat6 و رنگ بندی آنکابل شبکه cat6 یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع کابل شبکه است که برای اتصال انواع کامپیوتر‌ها و تجهیزات شبکه به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل شبکه cat6 مانند سایر کابل‌های شبکه دارای 8 سیم است. که هر 2 رشته سیم صورت زوج در کابل شبکه cat6 تعبیه شده‌اند.رنگ بندی کابل شبکه cat6رنگ بندی کابل شبکه cat6 بر اساس استاندارد رنگ بندی کابل شبکه کلاس b (T-568B) و مشابه استاندارد کابل cat5 انجام می‌شود. ترتیب رنگ بندی کابل شبکه cat6 در پین‌های 1 تا 8 به صورت زیر است:پین 1: سفید-نارنجی (White/Orange)پین 2: نارنجی (Orange)پین 3: سفید-سبز (White/Green)پین 4: آبی (Blue)پین 5: سفید-آبی (White/Blue)پین 6: سبز (Green)پین 7: سفید-قهوه‌ای (White/Brown)پین 8: قهوه‌ای (Brown)شبکه poe و رنگ بندی کابل شبکه آنابتدا خوب است بدانید معنوی لغوی شبکه poe ،تغذیه از شبکه است. در واقع تجهیزاتی که از این قابلیت استفاده می کنند مستقیما از شبکه تغذیه می کنند و برق خود را از کابل متصل به شبکه می گیرند. همانگونه که گفتیم شبکه poe یا power over ethernet، فناوری است که امکان حمل داده‌ها بر اساس جریان الکتریکی را در شبکه بر عهده دارد. رنگ بندی کابل شبکه poe به استاندارد کابل مورد استفاده بستگی دارد، در اغلب موارد رنگ بندی کابل شبکه poe مانند رنگ بندی کابل شبکه cat6 و سایر catها است.کابل شبکه rj45این اتصالات در دو سر اینترنت سیمی (اترنت) قرار دارد و شبیه به دو شاخه ی تلفن است که خط ثابت تلفن را به دیوار یا تابلوی برق متصل می کند.اما کانکتورهای RJ45 نسبت به کابل های آن کمی بزرگتر هستند. اتصالاتRJ45 در دو مدل استاندارد یعنی T568A و T568B موجود می باشد که هر یک به صورت پین ورودی و پین خروجی در کابل شبکه برای انجام انتقال داده عمل می نماید. تفاوت این دو مدل استاندارد فقط در سیم های جفت سبز و نارنجی آنهاست.کانکتور RJ45: به عنوان رابط های شبکه مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد و کار آن ارتباط هاب مرکزی با انواع مختلف تجهیزات صوتی و داده هاست. مثلا در محیط‌های خانگی و تجاری، کانکتورهای RJ45 غالبا برای اتصال دستگاه‌های دارای اینترنت، به سخت‌افزارهایی مثل: مودم، روتر یا سرور استفاده می‌شوند.رنگ بندی کابل شبکه rj45می دانیم که سوکت ها بوسیله 8 پین 8 کابل را در خود نگه می دارند. کابل Cat6 در واقع همان Cat 5 E است و می تواند یک گیگابایت سرعت را تامین کند. در سیم کراس یک سمت سوکت که شامل :کابل های سفید- نارنجی و نارنجی ، سفید -آبی و آبی است کار انتقال دیتا و دیگر کابل هایی همچون سبز، سفید – سبز، کار دریافت را انجام می دهند. همچنین در سمت دیگر سوکت وقتی به رنگ بندی کابل شبکه rj45 دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم کابل های نارنجی، سفید- نارنجی وظیفه دریافت داده و سبز، سفید-سبز و آبی و سفید- آبی هم مسئول انتقال داده ها را برعهده دارند.رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته چگونه است؟رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته نیز مطابق با استانداردهای خاصی است. در اکثر موارد، از کابل‌های شبکه مخصوص برای اتصال دوربین‌های مداربسته به سیستم DVR یا NVR استفاده می‌شود. این کابل‌ها دارای چهار زوج سیم هستند که هر زوج برای انتقال داده‌های مختلف به کار می‌رود. در رنگ‌بندی کابل‌های دوربین‌های مداربسته، از استاندارد TIA/EIA-568A یا TIA/EIA-568B برای تعیین رنگ‌های مختلف سیم‌ها استفاده می‌شود. به عنوان مثال:بر اساس استاندارد TIA/EIA-568Aبر اساس استاندارد TIA/EIA-568Bزوج اول: سفید و سبززوج اول: سفید و نارنجیزوج دوم: سفید و نارنجیزوج دوم: سفید و سبززوج سوم: سفید و آبیزوج سوم: سفید و قرمززوج چهارم: سفید و قرمززوج چهارم: سفید و آبیبا استفاده از رنگ بندی کابل شبکه برای دوربین مداربسته می‌توانید سیم‌های مختلف را به راحتی تشخیص دهید و به سرعت آن‌ها را متصل کنید. این امر به اجرای سریع و دقیق‌تر نصب دوربین‌های مداربسته کمک می‌کند.5.0

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید