مایکروسافت در فکر ذخیره سازی اطلاعات بر روی DNA

یکشنبه 4 تیر 1396 1498 بازدید کننده گروه فناوری

 

شرکت مایکروسافت در طرحی جاه طلبانه به فکر ذخیره سازی فضای ابری خود بر روی الگوی ساختاری DNA است.
محققان معتقدند با سبک فعلی ذخیره سازی اطلاعات چندان امکان کوچکتر کردن فضای ذخیره سازی اطلاعات وجود ندارد و بهترین راه استفاده از علم زیست شناسی و استفاده از ساختار DNA برای ذخیره اطلاعات است و در این راه در حد آزمایشگاهی به توفیقاتی نیز دست یافته اند.
به طوری که محققان مایکروسافت میخواهند تا سه سال آینده سامانه ذخیره سازی بر پایه ساختاری DNA را در یکی از مراکز خود به صورت طرح نمونه به بهره برداری برسانند.

به گفته ویکتور ژیرنف یکی از محققان برجسته در این حوزه اگر بخواهیم تمام فیلم هایی که تاکنون به دست بشرتولید شده را روی DNA ذخیره کنیم به حجمی کمتر از یک حبه قند نیاز است زیرا DNA چگالترین ماده شناخته شده ای است که امکان ذخیره اطلاعات دارد.

حال باید منتظر ماند و دید نتایج این تحقیقات به کجا میرسد و چه نتیجه ای جز تقدیس عظمت و قدرت خداوند متعال دارد.


دیدگاه شما

نام شما
آدرس ایمیل
متن دیدگاه
کد امنینی
comment
کاربر گرامی لطفا دیدگاه خود را درباره این کالا بیان کنید

مایکروسافت در فکر ذخیره سازی اطلاعات بر روی DNAشبکه شین فروشگاه تجهیزات شبکه میکروتیک6/25/2017 شرکت مایکروسافت در طرحی جاه طلبانه به فکر ذخیره سازی فضای ابری خود بر روی الگوی ساختاری DNA اس...  شرکت مایکروسافت در طرحی جاه طلبانه به فکر ذخیره سازی فضای ابری خود بر روی الگوی ساختاری DNA است. محققان معتقدند با سبک فعلی ذخیره سازی اطلاعات چندان امکان کوچکتر کردن فضای ذخیره سازی اطلاعات وجود ندارد و بهترین راه استفاده از علم زیست شناسی و استفاده از ساختار DNA برای ذخیره اطلاعات است و در این راه در حد آزمایشگاهی به توفیقاتی نیز دست یافته اند.به طوری که محققان مایکروسافت میخواهند تا سه سال آینده سامانه ذخیره سازی بر پایه ساختاری DNA را در یکی از مراکز خود به صورت طرح نمونه به بهره برداری برسانند. به گفته ویکتور ژیرنف یکی از محققان برجسته در این حوزه اگر بخواهیم تمام فیلم هایی که تاکنون به دست بشرتولید شده را روی DNA ذخیره کنیم به حجمی کمتر از یک حبه قند نیاز است زیرا DNA چگالترین ماده شناخته شده ای است که امکان ذخیره اطلاعات دارد.حال باید منتظر ماند و دید نتایج این تحقیقات به کجا میرسد و چه نتیجه ای جز تقدیس عظمت و قدرت خداوند متعال دارد.5.0

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید