کابل شبکه (Category 7) CAT7 که به آن کابل شبکه رده 7 معروف است از استانداردهای کابل‌های اترنت شناخته می‌شود. کابل CAT7 برای انتقال داده با سرعت بالا و کاهش تداخل‌های الکترومغناطیسی (EMI) طراحی شده است. Category 7 به خوبی می‌تواند با سایر کابل های شبکه CAT5، CAT5e، CAT6 سازگاری داشته باشد. با خرید کابل CAT7 به راحتی می‌توانید از فرکانس‌های سیگنال بالا پشتیبانی کنید. سرعت انتقال داده تا 10 گیگابیت بر ثانیه با حداکثر طول کابل cat7 صد متر از مشخصات کابل شبکه cat7 است. سرعت انتقال کابل cat7 باعث شده برای مراکز داده سازمان‌های بزرگ و همچنین محیط‌هایی که به انتقال داده‌های حجیم با سرعت بالا دارند مناسب باشد. کابل شبکه رده 7 از جفت سیم‌های پیچ خورده با پوشش محافظتی (STP) ساخته شده‌اند که به کاهش تداخل و نویز کمک می‌کند. اگر در شبکه‌های مدرن به دنبال پهنای باند بالا و اتصالات پایدار هستید خرید کابل CAT7 را فراموش نکنید. قیمت کابل cat7 بسیار مناسب است و با نحوه سوکت زدن کابل cat 7 به شکل صحیح به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

خرید کابل شبکه CAT7

اگر به دنبال شبکه‌ای پایدار، پرسرعت و با کیفیت بالا هستید، خرید کابل شبکه CAT7 یک انتخاب منطقی و مناسب است. کابل شبکه رده 7 با ارائه سرعت بالا، کاهش تداخل و آماده بودن برای نیازهای آینده به بهبود عملکرد شبکه شما کمک می‌کند. با خرید کابل CAT7 به راحتی تا فاصله 100 متر بدون افت کیفیت از سرعت بالا بهره‌مند شوید. به علت وجود شیلدهای دوتایی استفاده از کابل شبکه CAT7 باعث کاهش تداخل‌های الکترومغناطیسی می‌شود. با توجه به افزایش روز افزون نیاز به سرعت‌های بالاتر در شبکه‌ها، خرید کابل CAT7 یک سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. Category 7 قادر به پشتیبانی از نیازهای آینده شبکه شما هستند و می‌توانند با تکنولوژی‌های جدیدتر هماهنگ شوند.

کاربرد کابل CAT7 چیست؟

با اطلاع از کاربرد کابل CAT7 تصمیم شما برای خرید کابل شبکه CAT7 قطعی خواهد شد و از آن برای محل کار یا خانه استفاده خواهید کرد.

  1. کابل CAT7 قادر به انتقال داده با سرعت تا 10 گیگابایت بر ثانیه (10Gbps) است.
  2. سرعت کابل شبکه رده 7 برای استریم ویدیو با کیفیت بالا، پخش ویدئوهای 4K و 8K ، بازی‌های آنلاین و انتقال فایل‌های بزرگ بدون لگ بسیار مناسب است.
  3. وجود کابل شبکه CAT7 در محیط‌های نویزدار که دستگاه‌های الکترونیکی زیادی وجود دارد بسیار مفید است و باعث بهبود کیفیت و پایداری اتصال شبکه می‌شود.
  4. از آنجایی که کابل‌های CAT7 مقاومت بالایی در برابر تداخل و نویز دارند انتخاب خوبی برای محیط‌های صنعتی و مراکز داده هستند.
  5. ارتباط پایدار و با کیفیت بالا در شرایط سخت از دیگر کاربرد کابل CAT7 است.
  6. کابل شبکه CAT7 از مواد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که باعث دوام و عمر طولانی‌تر کابل خواهد شد.
  7. Category 7 در برابر خمیدگی و سایش مقاوم‌تر هستند به همین دلیل برای استفاده بسیار مناسب است.
  8. اگرچه کابل‌های CAT7 از کانکتورهای استاندارد RJ45 استفاده می‌کنند اما می‌توان با کانکتورهای خاص مانند GG45 و TERA نیز مورد استفاده قرار گیرند که این انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند.
  9. برای انتقال داده‌های حساس و حیاتی در محیط‌های صنعتی با تداخل الکترومغناطیسی بالا.
  10. برای اتصال دستگاه‌ها در شبکه محلی LAN با سرعت بالا و کمترین تاخیر مناسب است. برای انتقال سریع داده بین سرور و تجهیزات شبکه استفاده می‌شود.

سرعت انتقال کابل cat7 چگونه است؟

سرعت انتقال کابل شبکه CAT7 بسیار بالا است و برای کاربردهای مدرن و حرفه‌ای طراحی شده است. این کابل قادر است داده‌ها را با سرعت حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه (10Gbps) منتقل کند. برای کاربردهای پیشرفته مانند استریم ویدئو، بازی‌های آنلاین و انتقال داده بسیار مناسب است. فرکانس کابل CAT7، 600 مگاهرتز بوده و در مقایسه با CAT6 و CAT5e داده‌ها با سرعت بالایی منتقل خواهد شد. کابل شبکه CAT7 با ارائه سرعت انتقال داده تا 10Gbps و فرکانس کاری 600MHz، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربردهای پرسرعت و حرفه‌ای است. این کابل با کاهش تداخل الکترومغناطیسی و پشتیبانی از مسافت‌های طولانی، عملکرد بی‌نظیری در شبکه‌های مختلف ارائه می‌دهد. اگر نیاز به یک شبکه با سرعت بالا و پایدار دارید، کابل CAT7 یک انتخاب مناسب خواهد بود.

مشخصات کابل شبکه cat7

حداکثر طول کابل cat7 تا مسافت 100 متر را بدون کاهش سرعت و کیفیت پوشش دهد، که این ویژگی آن را برای نصب در ساختمان‌های بزرگ و محیط‌های صنعتی مناسب می‌سازد. کابل شبکه Category 7 استانداردی برای کابل‌های شبکه اترنت است که ویژگی‌های آن نسبت به نسخه‌های قبلی از جمله Cat5 و Cat6 بهبود یافته است. حداکثر پهنای باند Cat7 تا 600 MHz است و قابلیت انتقال داده با سرعت بالا و در فواصل بزرگتر را دارا می‌باشد. پشتیبانی از سرعت انتقال داده بالا تا 10 Gigabit بر ثانیه (10GBASE-T) از دیگر مشخصات کابل شبکه cat7 است و می‌تواند داده‌های بسیار بزرگ را در کوتاهترین زمان ممکن منتقل کند. کابل‌های Cat7 دارای حفاظت بیشتری در برابر نویز الکترومغناطیسی و تداخلات هستند و در محیط‌هایی با تداخل بالا نیز عملکرد مناسبی دارند. کابل شبکه رده 7 بیشترین سازگاری را با دستگاه‌ها و تجهیزات قبلی دارد. کابل Cat7 دارای 4 جفت سیم مسی با پوشش فویل و روکشی محافظ است که علاوه بر حفاظت در برابر نویز، از کاهش تداخلات الکترومغناطیسی جلوگیری می‌کند.

نحوه سوکت زدن کابل cat7

برای اطلاع از نحوه سوکت زدن کابل Cat7می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. با این روش، شما می‌توانید کابل Cat7 خود را به یک سوکت مناسب و قابل استفاده متصل کنید:

  • ابتدا سر کابل Cat7 را با یک ابزار مناسب برش دهید تا تمامی سیم‌ها به درستی آماده شوند.
  • پوسته بیرونی کابل را به طور کامل بردارید تا به سیم‌های داخلی برسید. سپس حفره‌های کوچکی را در سیم‌ها برش دهید تا آماده قرارگیری در سوکت شوند.
  • سیم‌های کابل را به ترتیب مشخص شده بر روی سوکت مربوطه قرار دهید. لازم به ذکر است سوکت‌ها دارای رنگ‌های مشخص برای هر سیم هستند. با استفاده از ابزار مناسب سیم را به داخل سوکت فشار دهید تا بسته شوند.
  • بعد از بستن سوکت، اتصالات را با استفاده از یک تستر کابل چک کنید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به درستی انجام شده و هیچ اشکالی وجود ندارد.
  • پوسته سوکت را ببندید و سپس آن را در مکان مورد نظر نصب کنید. اطمینان حاصل شود که سوکت به طور امن و محکم نصب شده است.

تفاوت کابل cat7 با cat6چیست؟

اطلاع از تفاوت کابل cat7 با cat6به شما کمک می‌کند هنگام انتخاب کابل شبکه مورد نظر خود با اطلاعات بیشتری تصمیم بگیرید. عواملی مثل پهنای باند، حداکثر طول کابل cat7، حفاظت در برابر نویز و امواج ، قیمت کابل cat7 و Cat6 از تفاوت‌های این دو نوع کابل شبکه می‌باشد. در کل اگر به انتقال داده با سرعت بالا در فواصل طولانی در محیط‌های با تداخلات الکترومغناطیسی بالا نیاز دارید، کابل شبکه رده 7 گزینه مناسب‌تری خواهد بود. اما اگر به یک راه‌حل اقتصادی و متناسب با بودجه محدود می‌گردید کابل شبکه رده 6 برای شما مناسب‌تر است. خرید کابل شبکه cat7 مزایای زیادی نسبت به کابل cat6 دارد که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تفاوت کابل cat7 با cat6کابل شبکه Cat7کابل Cat6
پهنای باندپهنای باند بیشتری نسبت به Cat6 دارد انتقال داده‌ها با سرعت بیشتر و در فواصل بزرگترسرعت انتقال داده کمتر
طول مجاز کابلطول بیشتر و امکان انتقال داده‌ها در فواصل بیشتر بدون افت کیفیتطول کمتر و در فواصل بزرگتر ممکن است با مشکلاتی مانند کاهش سرعت یا افت کیفیت مواجه شود
حفاظت در برابر نویزحفاظت بیشتری در برابر نویز و تداخلات الکترومغناطیسی بهبود کیفیت انتقال دادهحفاظت کمتر در برابر نویز در محیط‌های با تداخلات الکترومغناطیسی بالا باعث بروز مشکل می‌شود
قیمت کابل شبکهگران‌تر و بهبود در عملکرد و کیفیت انتقال دادهقیمت پایین 

قیمت کابل cat7

قیمت کابل cat7 به عوامل مختلفی مثل طول کابل، برند، کیفیت ساخت، و نوع پوشش یا شیلدینگ آن بستگی دارد. به طور مثال قیمت قیمت کابل cat7 با طول 10 متر با طول 5 متر متفاوت است. اما اگر قصد خرید کابل CAT7 داشته باشید می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مثل سایت شبکه شین مراجعه کنید.

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید