سیاره کوتوله ای ک روی سطح خود یخ دارد

یکشنبه 28 شهریور 1395 1793 بازدید کننده گروه فناوری

 

با پیشرفت تحقیقات بر روی سیاره کوتوله ی سرس (Ceres)، شواهد وجود یخ روی سطح آن نیز افزایش یافته است. دانشمندان بر این باورند که یکی از هر 1000 مولکول آب که به دور این سیاره می چرخد، گیر بخش های سرد با درجه حرارتی که کمتر از 151- درجه سانتیگراد است می افتند. طی دوره ی میلیاردها سال، این سرما می توانسته منجر به شکل گیری لایه های یخ می شود که امروزه قالب تشخیص است. با این حال، تحقیقات جدیدی که بر اساس اطلاعات سفینه فضایی داون ناسا انجام شده، حاکی از آن است با وجود حضور، یخ نقش مهمی در شکل گیری ویژگی های سطحی سرس ندارد. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.

داون پس از ورود به مدار سرس در مارس 2015، از ابزار خود برای جمع آوری اطلاعات از این سیاره ی کوتوله استفاده کرد که منجر به ایجاد مدل های زمینی دیجیتال و ویژگی های بصری سه بعدی از سطح آن شد. با استفاده از این مدل ها، گروه تحقیقات قادر به تحلیل جنبه های خاص توپوگرافی سرس شدند و یک تصویر واضح تر از ویژگی های سطحی این سیاره پدید آوردند.

تصویر حاصل، یک سیاره را نشان داده که با دهانه های دارای دیواره ها و کف تیز با عمق زیاد در سطح سرس، پوشیده شده است. علاوه بر این، وجود دهانه های زاویه ای بر روی سطح سرس حاکی از پوسته ی شکسته ی آن است، یافته ای که این تیم ادعا دارد در صورتی ممکن است که سطح سرس به اندازه کافی شکننده باشد.

دبرا بوزکوسکی، از پژوهشگران این پروژه گفته است: "بر اساس تحلیل های ما، پوسته ی سرس برای داشتن یخ، خیلی قدرتمند است. درحالیکه ویژگی های سطحی نشان دهنده وجود یخ آب در این پوسته ی بالایی این سیاره کوتوله است، به نظر می رسد این مورد عامل مهمی در تشکیل ویژگی های سطحی به شمار نمی رود."

یافته های این تحقیق در ژورنال  منتشر شده است.


دیدگاه شما

نام شما
آدرس ایمیل
متن دیدگاه
کد امنینی
comment
کاربر گرامی لطفا دیدگاه خود را درباره این کالا بیان کنید

سیاره کوتوله ای ک روی سطح خود یخ داردشبکه شین فروشگاه تجهیزات شبکه میکروتیک9/18/2016 با پیشرفت تحقیقات بر روی سیاره کوتوله ی سرس (Ceres)، شواهد وجود یخ روی سطح آن نیز افزایش یافته...  با پیشرفت تحقیقات بر روی سیاره کوتوله ی سرس (Ceres)، شواهد وجود یخ روی سطح آن نیز افزایش یافته است. دانشمندان بر این باورند که یکی از هر 1000 مولکول آب که به دور این سیاره می چرخد، گیر بخش های سرد با درجه حرارتی که کمتر از 151- درجه سانتیگراد است می افتند. طی دوره ی میلیاردها سال، این سرما می توانسته منجر به شکل گیری لایه های یخ می شود که امروزه قالب تشخیص است. با این حال، تحقیقات جدیدی که بر اساس اطلاعات سفینه فضایی داون ناسا انجام شده، حاکی از آن است با وجود حضور، یخ نقش مهمی در شکل گیری ویژگی های سطحی سرس ندارد. با ما در بهترین ها در زمین همراه باشید.داون پس از ورود به مدار سرس در مارس 2015، از ابزار خود برای جمع آوری اطلاعات از این سیاره ی کوتوله استفاده کرد که منجر به ایجاد مدل های زمینی دیجیتال و ویژگی های بصری سه بعدی از سطح آن شد. با استفاده از این مدل ها، گروه تحقیقات قادر به تحلیل جنبه های خاص توپوگرافی سرس شدند و یک تصویر واضح تر از ویژگی های سطحی این سیاره پدید آوردند.تصویر حاصل، یک سیاره را نشان داده که با دهانه های دارای دیواره ها و کف تیز با عمق زیاد در سطح سرس، پوشیده شده است. علاوه بر این، وجود دهانه های زاویه ای بر روی سطح سرس حاکی از پوسته ی شکسته ی آن است، یافته ای که این تیم ادعا دارد در صورتی ممکن است که سطح سرس به اندازه کافی شکننده باشد.دبرا بوزکوسکی، از پژوهشگران این پروژه گفته است: "بر اساس تحلیل های ما، پوسته ی سرس برای داشتن یخ، خیلی قدرتمند است. درحالیکه ویژگی های سطحی نشان دهنده وجود یخ آب در این پوسته ی بالایی این سیاره کوتوله است، به نظر می رسد این مورد عامل مهمی در تشکیل ویژگی های سطحی به شمار نمی رود."یافته های این تحقیق در ژورنال  منتشر شده است.5.0

عضویت در خبرنامه از جدیدترین محصولات مورد علاقه خود باخبر شوید

محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید